tel/fax 410 405 392 tel. kom. 604 87 47 47
Mały Mędromierz 63, 89-500 Tuchola (woj. kujawsko-pomorskie)
Koronawirus a rezerwacja na booking.com. Czy można liczyć na zwrot pieniędzy za niewykorzystaną rezerwację?
autor: Patryk Słowik16.03.2020, 14:35; Aktualizacja: 16.03.2020, 14:38
Artykuł z „Gazety Prawnej” oficjalne stanowisko firmy, do której zostały wpłacone pieniądze – zaliczka na noclegi we Włoszech oraz atrakcje typu : przewodnicy, bilety wstępu do Koloseum, bilety na rejs po Wenecji...
Polityka największego pośrednika turystycznego sprzyja pasażerom. Jeśli ktoś nie może wylecieć na urlop lub musiałby w państwie przyjmującym przejść procedurę przymusowej kwarantanny, może odzyskać wszelkie zainwestowane pieniądze. I to nawet wtedy, gdy przy zakupie zdecydował się na wybranie oferty bezzwrotnej.
Booking.com ogłosił zasady postępowania w związku z okolicznościami nadzwyczajnymi i działaniem siły wyższej.
"Oczekujemy, że partnerzy zwrócą wszelkie pobrane przedpłaty lub zniosą koszty odwołania rezerwacji w sytuacji, gdy goście zechcą odwołać rezerwacje w związku z zaistnieniem okoliczności nadzwyczajnych. Booking.com nie będzie pobierać prowizji od tych rezerwacji" - wskazał pośrednik w wiadomości adresowanej do swych partnerów, czyli właścicieli hoteli i apartamentów.
Polscy turyści obecnie w zasadzie w każdym przypadku będą mogli skorzystać z nowej polityki operatora. Jak bowiem wskazuje Booking.com, "okoliczności nadzwyczajne mają zastosowanie we wszystkich przypadkach, kiedy gość może nie być w stanie podróżować/zrealizować pobytu". Zgodnie z obecnie obowiązującymi w Polsce przepisami zawieszony jest ruch lotniczy, zatem rezerwacje zagraniczne dokonywane z Polski spełniają ten wymóg. Pośrednik uznał także, że bezpłatnego odwołania rezerwacji można dokonać w przypadku podróży krajowych, o ile data zameldowania przypada pomiędzy 15 a 24 marca.
Turysta, chcący bezpłatnie odwołać rezerwację, może albo odezwać się do obiektu, w którym ma wykupione noclegi, albo skorzystać w wewnętrznym systemie pośrednika z opcji bezpłatnego odwołania rezerwacji.
Co istotne, niektóre obiekty nie chcą dostosować się do polityki operatora, z którym współpracują, i np. pobierają pieniądze z karty kredytowej podróżnego. O każdym takim przypadku należy poinformować Booking.com. Warto również skorzystać z procedury chargeback, którą oferują banki, umożliwiającej odzyskanie środków.
TAK WYGLĄDA OFICJALNE STANOWISKO BOOKING.COM. W TEKSIE WIDNIEJ OCZYWISTA SPRZECZNOŚĆ – pozwoliłam sobie uwypuklić jej istotę we fragmentach pisanych czerwoną czcionką.
A teraz poznajcie Państwo stanowisko booking.com prezentowane w mailach do biura tyrystycznego ALEKSANDER proszącego o zwrot zaliczek
8 marzec Aleksander do booking.com
Dzień dobry.
W związku z zagrożeniem korona-wirusem trzy osoby zrezygnowały z wycieczki.
Proszę o informację, jaką kwotę mogą one odzyskać z zaliczki za hotele.
Niestety, u nas panika się szerzy, więc chciałabym wiedzieć,jak będzie wyglądała sprawa, gdy większość klientów zrezygnuje z imprezy. W jakiej sytuacji zaliczka będzie zwracana w całości ? Czy będzie można przełożyć termin wycieczki, aby nie tracić wpłaconej zaliczki ?
Pozdrawiam serdecznie Hanna Konieczna
booking.com do ALEKKSANDRA
Dzien dobry
zalaczam komunikat, ktory wysylamy wszystkim majacym rezerwacje i pytajacym:
W zwiazku z pytaniami o anulacje rezerwowanych hoteli i zwrot wplaconych do hoteli zaliczek, informujemy Panstwa, ze
zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby te zaliczki odzyskac i Panstwu zwrocic.
Wedlug prawa - zrezygnować z podróży i wystąpić o zwrot kosztów można w przypadku "nieuniknionych i nadzwyczajnych
okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie".
Czyli, jesli beda takie okolicznosci, (np. MSZ wyda oswiadcznie o zakazie wyjazdu na dany teren) hotele zwroca zaliczki,
niezwlocznie po terminie planowanej podrozy lub wystawia VOUCHER na kwote wplaconej zaliczki.
Voucher bedzie do wykorzystania w ciagu roku.
Jesli nie wystapia takie okolicznosci, a anulacja rezerwacji bedzie decyzja biura/zamawiajacego, hotele zaliczek nie zwroca.
W przypadku anulacji planowanego przyjazdu grupy prosimy o zawiadomienie nas pisemie/mailem z podaniem miejsca i terminu
anulacji rezerwacji.
Anulacja grupy NIE MOZE byc raktowana jako PRZENIESIENIE terminu rezerwacji na inny termin.
Kazdy nowy termin planowanej podrozy wymaga potwierdzenia z naszej strony.
Z uwagi na znaczna ilosc otrzymywanych pytan droga telefoniczna oraz wytezona praca w celu odzyskania wplaconych do
hoteli zaliczek, prosimy o kontakt wylacznie droga mailowa.
Pozdrawaim serdecznie
Dorota Kowalska
ALEKSANDER do booking 24 marzec
Dzień dobry.
Mamy u Państwa rezerwację pobytu w hotelach:
--- 4 - 6.07 2020 Fuggi,
--- 5 - 6.07 Pisia -- Lucca,
--- 6 - 7.07 Venezia
W związku z zaistniałą sytuacją proszę o zmianę terminu naszej imprezy na jesień ( o ile minie sytuacja zagrożenia ) , najlepiej październik. Proszę o podanie 2 terminów tak, aby moi klienci mieli jakąś możliwość wyboru.
Dziękuję i serdecznie pozdrawiam. Hanna Konieczna
booking do ALEKSANDRA 24 marca
Dzien dobry,
tak jak pisalam wczesniej:
Anulacja grupy NIE MOZE byc raktowana jako PRZENIESIENIE terminu rezerwacji na inny termin.
Mam juz teraz anulowac rezerwacje?
Zwrot lub voucher - jesli dalej bedzie stan zagrozenia - dostaniemy dopiero po 7 lipca.
Nir potrafie w tej chwili podac nowych terminow, to badziej zalezy od Klienta, ale mysle, ze pazdziernik jest lepszy niz
wrzesien.
Pozdrawiam serdecznie
Dorota Kowalska
A.C. ROMA CAPUT MUNDI
Via Rugantino 31
00169 ROMA – Italia
Tel: +39 0623268085 (pn. - pt. 09:00 - 17:00)
Mobile /WhatsAPP +39 3384969147
Polski numer: + 48516572550
Email: gruppicaputmundi@gmail.com
www.rzym.it - www.wlochy.it
C.F. 97994820583
P.IVA 15042111003
ALEKSANDER do booking.com 25 marca
Dzień dobry. Vouchery po 7 lipca nie są dla nas żadną opcją, ponieważ nasze rezerwację zaczynają się od 4 lipca.
Proszę jeszcze raz wyjaśnić nam, co zrobić, aby nie stracić nic z wpłaconej zaliczki.
Dziękuję i pozdrawiam.
Hanna Konieczna
booking do ALEKSANDER
Zasady zwrotu zaliczek
I
Stan zagrozenia epidemiologicznego
Jesli wystepuje stan zagrozenia epidemiologicznego w miesjcu planowego pobytu lub w najblizszej okolicy stosuje sie art.
88 dekretu prawa z 17/03/2020, nr 18
hotel wystawi voucher na kwote wplaconej zaliczki lub zwroci wplacona zaliczka. Voucher bedzie do wykorzystania w ciagu
roku.
II
Brak stanu zagrozenia epidemiologicznego
Jesli anulacja hotelu bedzie prywatna decyzja zamawiajacego, to hotele maja prawo nie zwrocic zaliczki.
III
Przeniesienie rezerwacji na inny termin
Anulacja grupy nie moze byc traktowana jako przeniesienie rezerwacji na inny/pozniejszy termin. Powodem moze byc m.in.
niedostepnosc terminu, inne warunki rezerwacji, zamkniecie hotelu itp.
Pragniemy zaznaczyc, ze robimy wszystko co w naszej mocy, aby odzyskac wplacone zaliczki i zwrocic je Panstwu.
Pragniemy zaznaczyc, ze robimy wszystko co w naszej mocy, aby odzyskac wplacone zaliczki i zwrocic je Panstwu.
Powyzej napiasal Pani zasady ogolne.
Prosze o odpowiedz, czy sa jasne i zrozumiale.
Pozdrawiam serdecznie
Oficjalne stanowisko booking.com, a to które prezentuje biurom, takim jak Aleksander jest łagodnie
mówiąc odmienne.
Liczyć na zwrot zaliczki możemy tylko w wypadku, kiedy w dniach 4- 9 granice włoska lub polska będą
zamknięte. Druga ewentualność do sytuacja , w której nasze hotele będą zamknięte.
Na dzień dzisiejszy na żadne zwroty nie możemy liczyć.
W tej sytuacji musimy czekać do lipca i wtedy podejmować decyzję czy zwrot gotówki , czy voucher na
inny termin, np. lipiec 2020 roku.
Bardzo nam przykro, że wszyscy znaleźliśmy się w takiej sytuacji. Prosimy o zrozumienie i nie
poddawanie się kłamliwej retoryce.
Miejmy nadzieję, że booking chociaż w lipcu odda zaliczki albo w gorszej wersji przekaże vouchery.
Jesteśmy w stałym kontakcie i będziemy na bieżąco przekazywać Państwu zdobyte informacje.
Pozdrawiamy serdecznie.